Επικαιρότητα Οικονομία Τουρισμός

Ευκαιρίες Για Τουρισμό 4 Εποχών Στη Λάρισα

Η Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Λάρισας σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Λάρισας πραγματοποίησε συνάντηση, ημέρα Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στις 18.00 στο Επιμελητήριο Λάρισας, με σκοπό να  διερευνηθεί η δυνατότητα και να αποτυπωθούν οι συνθήκες και προϋποθέσεις για την ανάπτυξή Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού στη Λάρισα.

Ο εναλλακτικός τουρισμός έχει πολλαπλές μορφές και οι εκπρόσωποι φορέων και πανεπιστημιακοί καθηγητές, προέταξαν την ανάγκη συσπείρωσης γύρω από υπάρχουσες δομές και συλλογικότητες. Τη δημιουργία επίσης μιας ομάδας εργασίας, που θα φροντίσει να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι και το ανθρώπινο δυναμικό στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου.

Απώτερος στόχος είναι να καθιερωθεί η περιοχή ως προορισμός τεσσάρων εποχών μέσω των πολλαπλών μορφών του εναλλακτικού τουρισμού.

 

Γαστρονομία και Τουρισμός

Ο καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας του ΤΕΙ Θεσσαλίας Ευστάθιος Βελισσαρίου, ανέδειξε τον ρόλο της γαστρονομίας στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος.

«Η γαστρονομία ενός τόπου προορισμού θεωρείται από τα βασικά συστατικά του τουριστικού προϊόντος αλλά και της απόλαυσης των διακοπών.Μέσω του φαγητού, ο τουρίστας συνδέεται με την πολιτισμική και κοινωνική κληρονομιά του ταξιδιωτικού προορισμού που επιλέγει.»

Στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού έχει συμβάλλει το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», το οποίο αποτελεί από το 2010 μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και το οποίο συνδέει και αξιοποιεί τον πολιτισμικό-γαστρονομικό πλούτο της χώρας με τα ξενοδοχεία της.

Το «Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας» που χορηγείται σε κέντρα εστίασης πιστοποιεί, ότι συγκεκριμένες επιχειρήσεις προσφέρουν άριστο επίπεδο εδεσμάτων ελληνικής κουζίνας και αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών.»

Τέλος, επισήμανε ότι»με την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων μέσω της γαστρονομίας, δημιουργείται προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και στην ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας.

Στρατηγικός Σχεδιασμός

Ο επίκουρος καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μέλος του εργαστηρίου τουριστικού σχεδιασμού έρευνας και πολιτικής κ. Θοδωρής Μεταξάς στην ομιλία του, προσπάθησε να πείσει για τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού και ειδικότερα του στρατηγικού σχεδίου marketing, στην υποστήριξη της εικόνας της Λάρισας ως τουριστικός και όχι μόνο προορισμός.

Τόνισε ότι πρέπει να δοθούν λύσεις εναλλακτικές στην αντιμετώπιση των καταστάσεων και δεν είναι εφικτό να ασκηθούν πιέσεις για τη συμμετοχή. Η συμμετοχή πηγάζει από το ενδιαφέρον της ανάδειξης των προβλημάτων αλλά και από τη δυναμική θέση που κατέχει η Λάρισα και μπορεί να δώσει πολλά οφέλη σε θέματα επιχειρησιακής ανάπτυξης.

Τουριστική Δικτύωση

Ο κύριος Τάσος Γούσιος, δυευθύνων σύμβουλος της «Alpha Marketing», ανέλυσε της μορφές δικτύωσης και εστίασε στην ανάγκη για εξωστρέφεια και πωλήσεις. Προέτρεψε επίσης, να αξιοποιηθούν όλες οι υπάρχουσες θεσμικές και εξωθεσμικές συλλογικότητες με σημείο αναφοράς την περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία είναι ο ισχυρότερος θεσμικός φορέας, που ασχολείται με την ανάπτυξη και την προώθηση του τόπου.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύριος Γούσιος παρουσίασε όλα τα οφέλη που προκύπτουν για τις επιχειρήσεις λόγω marketing, από τη διαμόρφωση του προϊόντος, την τιμολόγηση, τα κανάλια διανομής και την προβολή. Τα παραδείγματα που έδωσε ήταν επιτυχημένα, με απτά αποτελέσματα από Ευρώπη και Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι στην ημερίδα, απηύθυναν χαιρετισμό, ο Πρόεδρος της Λαρισαϊκής Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων  Ηλίας Ευσταθίου, η Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων του Ν. Λαρίσης κ Ειρήνη Παπαϊωάνου, ο αντιδήμαρχος Γ. Σούλτης, ο εκπρόσωπος της ΠΕΔ Θεσσαλίας Κων. Καλαμπαλίκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημ. Αδάμ και ο αντιπρόεδρος Σωτ. Γιαννακόπουλος.

Σχολιάστε

Κάντε κλικ εδώ για να αφήσετε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.